tisdag 28 oktober 2008

PIMP MY PLAYSTATION2

Hej, nu undrar ni säkert varför jag inte bloggat på ett par dagar...
Jo, det beror på följande:
Nejmen... vad är det här för någonting då....

Jodå, bubben har en gång i tiden varit kunnig på elektronik... Och nu har han köpt ett litet chips, som kallas Modbo 4.0 och är ett "moddnings-chips"... Och det gör att det helt plötsligt går att köra många fler spel i PS2an än det gick från början... (Ni får dra era egna slutsatser, men det har någonting att göra med någon sorts Pirat-bukt har jag hört...)
I alla fall, Angela blev lite kinkig när hon köpte Singstar och originalskivan inte funkade...
Och jag råkade ju säga att jag precis köpt ett moddnings-chips... Så hon tyckte jag skulle försöka sätta in det i PS2an... (och jag som hade tänkt att vänta ett år tills garantin gått ut, men WHAT THE HECK... efter ett glas vin SÅ FEGAS DET INTE HÄR INTE :D )

Av med locket:
Kollar på Youtube och leta film (dricker vin)
 om hur man skruvar isär skiten:
Skruva skruva, det går ju bra:
Sedan var det tvärstopp, PLÅTBIT...
Men CDläsaren fick jag bort, hmm, undrar om
det går lätt att få tillbaka den igen???  =)
Efter ett rejält knak, och lite böjd plåt...
... så hoppade allt isär tillslut...
Heee, heeeeee,    eeeehh...
Kommer det här verkligen att gå och
få ihop igen, eller har jag just pajat 1000kr...
Man börjar med att klistra dit chippet,
med dubbelhäftande, sedan börjar man löda:
Sjuuuuuuuukt svårt att få detta rätt, och
glöm inte att jorda mig... CHECK! Japp:
Ujujuj, det där med att det kostar 300kr...
För att slippa göra det själv...
DET ÄR VÄRT DET!!! Jag lovar...
Blev lite nervöst första gången jag startade,
så skakade hela PS2an, och lät: DRRRRRRRR,
det var plåten som jag böjt till när jag inte fick
isär kretskortet först... hmm, lite böjning på det,
och sedan test igen....

NEJ, det funkar inte...
Ut på nätet och kollar diverse beskrivningar:

En timma senare hade jag lött dit kraftigare
jord, plus-sladd och en extra klockpinne...
Sedan så skruvade jag ihop PS2an IGEN,
och jodå....
HEHEHE!!!  JIPPIII!!!! DEN FUNKAR!

Och vad tror ni händer då!? Jo Malin och
Stefan kom och hälsade på sådär helt apropå,
så A och S var tvugna och ta en Guitar Hero 3
duell =)

ROCK ON DUDES... =) 

Jodå, det var ett riktigt kap det där modchippet, bara 179kr + frakt. 200kr totalt.
chipfixaren.se - rekommenderas, men som sagt, det kan nog vara värt att lämna in den istället för att göra det själv... om ni inte är proffs, eller yrkesskadade som jag, så...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! kul att du nämner oss på din blogg, kul att det gick bra för dej till slut=) det är ju inte det enklaste att löda in de där chippen men det går:)hoppas ni får många trevliga timmar framför eran Hottad Ps2:) mvh: Vi på www.chipfixaren.se