söndag 19 oktober 2008

Mormors eller Mammas eller Syrrans hus!?!

*** The eternit hus no:1 in sweden, med fin tomt och med en touch av asbest ***
Isak i mormor Birgittas skottkärra!
Framför hennes hus, som min syster skall ta över vid nyår.
Jasså, så nu leker man snickare också... eller, nejvars, man tar fram sitt K-Rauta kundkort och köper färdiga staketbitar som ser hyfsat fina ut... eller rättare sagt, mamma gjorde det...Min syrra ska flytta till "The asbest hus no:1", min mammas gamla hus, eller rättare sagt min gamla mormors hus, för hon byggde det 1960, tillsammans med min morfar.Eternit... stenplattor, asbestisolering, blåbetong,... jodå.. toppmodernt.. eller? Men, det skulle förmodligen stå sig en 1000år i samma skick om ingen rörde det...
Vi var på K-Rauta med min Audi A3a (nej forfarande inte sålt den)
Och köpte lite fina staketbitar, och lite grindar...
som ni ser på bilden ovan, så hade vi tänkt oss en liten gå-grind till vänster och en större för bilinfarten. Nedan lite staketbitar som vi provmätte lite.
Vi köpte även lite staket, så det inte skall vara ett stup rakt ner för garagenedfarten, inte så vänligt för en 3åring... som har typ 110km/h eller noll som alternativa gång-farter... =)
Så det är bäst att skaffa lite grindar och staket, som han har att klättra på,
eller nej, vad säger jag... =)
Bubben slår ner en stolphylsa i marken
Blev det snett nu, eller skelar jag??
Heeee, ähh, det får väl duga, så länge.
Isak - Syster junior ville också hjälpa till och gräva lite...
Bubbens svåger Anders (och Isak) kollar stolpfästena
Nejmen, vad är nu detta! Syrran kommer ut och säger att hon gjort GI-mat... =)
Man bugar och bockar! Quinoa/Grönsaks-röa, skinka, oliver och feta... MUMS!
Igår var jag också på besök och då fick vi kanelugnsäpplen (nästan utan något socker, men helt okej) med glass, mums. Tack mamma, eller ska jag säga mormor!
(Gravid syster Ylva och sonen Isak, helt oförberedda på korttagning)

Nehepp, ut och ta nya tag bara...
hmm, det lutar lite... biltema kvalité på fästena... ( *** NOT *** )
men det kanske går att fixa, eller så får vi dra lite i stolparna...
Hmm, jo det kanske blir ganska okej tillslut.

Three generations (Isak, Ylva + bebbe i magen, Birgitta)

Hmm, kanske skulle startat en Fotoblogg istället... eller?

Inga kommentarer: