söndag 19 oktober 2008

Varför kan man inte gå ner på att äta både Mjöl, Socker och Fett???

Det är helt enkelt svårt att äta rätt...
jag vill ju gå ner på att äta en pizza varje dag... hmm, eller nej, det skulle man säkert kunna tröttna på... ... ... ... eller?
Tacos varje dag då? Det skulle jag nog inte kunna tröttna på =)
Så vad har man styrt med sista veckan då? (Förutom att man tröttnat på en del av GuitarHeroIIIs låtar =)

en nyttig frukost:
tonfisk a la bubben
inte så svårt att tillaga: Tag 2 ägg, 2msk vatten, lite salt och peppar vispa ihop omeletten, stek lite. Tag en burk ICA tonfisk Sataysås häll på och värm lite lagom. ÄTA GOTT!
Serveras med fördel vid frukost med en C-brus till.
Fantastiskt få kolhydrater... hmm, ja några i tonfiskburken, men inte många inte. Typ noll i omeletten. För ni räknar väl kolhydrater och inte kalorier =) ??
Varit på gymmet och konditionstränat ett par gånger sista 2 veckorna.
Detta är panelen på det bästa löpbandet =)

Angela gjorde en dubbel räkmacka med sallad någon dag när jag gjorde min omelett (se ovan)..

Och gissa vad det här är???
Jo, inte mina paprikor, men snarlika, från en av Ola Lauritzons GI-kok-böcker!
Super-duper gott! Det är faktisk min mamma som har lagat den, jo, hon har också fastnat i GI-träsket... och lika så min moster Karin (hon är jätteduktig och har nog gått ner över 5 kilo på en månad)
Nehepp people, nu måste jag börja med nästa inlägg.
Om ni vill lära er laga GI-mat, föreslår jag en av Ola Luaritzons kokböcker! Kanonbra. Väldigt goda, och smakfullt konstruerade recept.

Inga kommentarer: