måndag 8 december 2008

"So close no matter how far"

Hmm, efterklokhetens kranka blekhet...
Var uppe i, ca 144300 chips eller något sådant... räkna själva =)
Varje hög är 10 chips feta... förutom de små, som jag tror är 3-4 blå och 4-5 svarta, och så 4 st 5k chips förstås... =)


Hrmf... denna stack hade dugt som startstack på finalbordet, men men, dit kom man inte...
Utan klumpar ut sig på 3 händer...
AK felspelad, och 77 all-in mot en 60k stack som satt på BB med QQ, och så åkte jag med AJ mot KK... ja ni, antingen så hade jag otur att de hade så bra händer mot mig, eller så är jag lite för aggro...
Hade man istället gjort sitout, så är det inte omöjligt att man kommit hem med minst dubbelt så mycket slottys... =) men att vara efterklok, faan, det är jag värdsmästare på =)

Jobbigt att resa så här mycket...
Fick en ny pokernörd kompis på resan, det var kul, ja han slutade faktiskt 2:a i tävlingen och tog hem en helt sanslöst stor hög pengar! Och han hade även en 48%-ig chans att ta hem hela turneringen... han spelade väldigt bra och absolut riktigt aggro, helt klart min headsup spelstil. Verkar ju funka även i stora tävlingar.

Inga kommentarer: