söndag 14 september 2008

Stockholm, Limited Edition och kassa IBIS hotell...

Hejsan! Nu i helgen har vi varit i vår fina huvudstad Stockholm! Men oj vad galna de är, och kör bil som om de fått lappen i Frukost-fling paketet... snygga bilar har en del också... jaja... (lite bitter då.. =) Här är en porsche på essingeleden som gör en snabbt filbyte/inträngning.. dvs vanlig 08-bilist, minst 20km/h för fort =)


Fantastiskt att de inte krockar oftare, eller gör de det??


Först skulle vi till söder, Mariatorget och åka till Angelas kompis Maria:s affär, ja, det är en sådan där Skräääp-butik som återvinner papper, nej, nu skojade jag, det ska vara en SCRAP-butik och de säljer massor av papper, exklusiva pysselprylar, stämplar och sånt, som hamnar på vårt köksbord när Angela sitter med sin hobby att skapa superfina kort :-)
Efter en tur till norrtull, hmm, vi kom visst lite för långt, jag ville åka av vid globen, men det sket sig visst, till slut kom vi efter lite snurrande in till södermalm:

omöjligt att parkera i stockholm, de har ju gratis på gatorna, överlägset billigare än i Linköping, där man får betala 9-15 på lördagar.. så därför fick jag sitta i bilen i en 20min medan frun hämtade sina nya papper och snören, eller nåt sånt...


Sedan åkte vi tillbaka till E4:an söderut och åkte till vårt lyxhotell - IBIS...



Ibis skithotell, ser bättre ut än det var... ...förklarar varför senare... (kan ju bero på mögel i badrummet, tapeten avskavd, sunkigt, dyrt mm..)


Vi hade köpt med oss lite mineralvatten med någon skum ny god smak, och var sin nyttig!pastasallad, fast med Bulgur, alltså BulgurKalkonSallad på hotellrummet, som hade, tada, 1 köks-stol, och Ingen fotölj... så angela satt på en svajande sittdynebänk.



Sedan bar det av till Söder igen, där träffade vi Maria, Angelas kompis, jo hon som äger Scrap-butiken. Vi gick först och åt vi lite Entrecot med pommes och förmodad fettfri bearnaise.. =) mums vad gott, oj, som GI-anhängare sade jag fel, det var dumt att äta pommes, ska försöka ta grönsaker nästa gång... hrmf...
Sedan gick vi till BigBen, en pub på söder:
och drack lite cider mm, och såg bandet Limited Edition.
Fast nu måste jag sova, och så får jag berätta mer imorgon.
c u l8r

Inga kommentarer: