torsdag 11 september 2008

Men hallå!! GI-bantning, ska det vara nåt det?

hmm, jag har provat att banta med Viktväktarna... men, efter att ha läst en del böcker, GI, Montignac mm... så inser man att, hmm, det är nog nyttigare och enklare än VV... det blir lätt Jojo-banta med VV... av flera anledningar....

hmm, kolla in dagens lunch. En fet paj, och grönsaker... till och med två burkar köpte jag...
jo jag vet, majs är inte jättebäst, men det är säkert bättre än en macka...
Och så undrar ni förstås: Vad blev det då för kvällsmat? Jo , och i sann GI-anda (om man bortser från lite panering), ost och skink fylld kycklingfilé ala LIDL, riktigt god, med ungnsstekta paprika bitar (de gula), ett äpple o rödlök (också från ugnen), och jodå, 33.7% bearnaise... det äckliga i glaset... Ramlösa Citrus... MUMS! =)

Och håll i er, jag började äta lite bättre redan igår kväll, då frugan gjorde en extremt starkt vitlöksdoftande Bönsallad, och så dunkade jag på en ICA:s tonfisk-burk (sataysås), mums, faktiskt, har nästan aldrig ätit röda bönor förut, men hmm, ja inte jättegott kanske, men mycket godare än jag trodde... får nog prova fler gånger...

jo det här såg godare ut innan jag ätit upp hälften, men det bjuder jag på :-)

Inga kommentarer: