måndag 16 februari 2009

Lagade DVD:n helnöjd!

LG
RH177
80GB
HD
DL
+/-
RW
DIVX
XVID
MP3
=)



Hejsan, för en vecka sedan lagade jag vår DVD. Jo, den hade totalDÖTT... ingen bild, och när man slog på den så sa den: "Please Wait..." tack för den...
Hmm, har googlat rejält på nätet, och tillslut, när jag bestämt mig för att åka till Mediamarkt och köpa en ny, samma dag, så fick jag för mig, NEJ, jag ska fasen försöka en sista gång, det är i alla fall 3-5 tusen at spara...
Och, visst, tillslut lyckades jag koppla in hårddisken till en gammal dator jag har, och fick över filerna, i något konstigt format. Ja, ett program för att kunna se innehållet på HDn och ett program för att kunna konvertera filerna... SUCK vilket jobb... men frun ville ju gärna rädda lite på hårddisken, så vad gör man inte... Men, GOOGLE, lite till, en timma senare, och 100 forum-inlägg senare, så till min förvåning, hittade jag ett inlägg med EXAKT mitt fel, och inte den vanliga lama lösningen de föreslog (som jag redan hade provat), utan en alternativ... OCH TRO DET ELLER EJ!! Det var verkligen glapp mellan två av kretskorten i den... och jag fick IGÅNG DVD:N!!! Nu funkar den som aldrig förr... =)
HAHA!! Och där fick vi 3 tusen till att spendera på en platt TV... kanske blir 50 tum.. och inte 42 tum... vem vet... =)
Hmm, när man nu ska får råd till den... =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobbat.