måndag 16 februari 2009

Halojsingen på er, nu har han gjort det igen... =)

Nejmen, slutar han aldrig tjata om mat... SÅÅÅ JOBBIGT...
Men snart kanske jag börjar prata om platt-TV, för det tänker jag nog köpa en snart... =) om man får råd..
Jaja... men nu var det MAT igen... för jag har gjort IGEN... lite LCHF-inspirerat...

TADA: Stek igen...

med hemgjord Bearnaise igen... endast 300 gram smör i grytan... (och så 3 ägg och lite annat gott... =)

MUMS!! En provbit innan man lägger sig...


Ser det gott ut? Ja, ni får väl komma hit någon gång och provsmaka ;-)

Riktigt kul att lära sig laga lite mat. Ser den bränd ut, ja, men det är inte så farligt, för den har varit inne till EXAKT 70 grader i mitten, enligt min radio-trådlösa ugnstermometer, De-Lyx, som har digitala siffror och så har man en radioenhet med gradtals-display, som man kan sitta i soffan och kolla på hur många grader steken har i mitten...

Jo, ICA hade ju Picnic bog för 29kr kilot, så jag köpte, hmm, typ 5 st...
MUMS... eller, okej då, jag köpte typ 3st och sedan 5 till och fyllde frysen =)
Den snåle djäveln, men det kanske jag hade berättat i någon tidigare blogg... =)

Inga kommentarer: