tisdag 24 februari 2009

AUDI A4 TurboDiesel... det var en fin bil det...

Innan jul, så provkörde jag, eller rättare sagt, vi hyrde en tjänstebil, medelstor bil hette det... DRÄGGEL!! En splirrans Audi A4 turbo-diesel på 160 hästar...
Det var så att jag och två andra nya på Ericsson var på en introduktionsdag som var riktigt trevlig.
Jo, och så åt jag hamburgertallrik, utan brödet, och utan pommes... med värsta hamburgaren de hade i Kistadgallerian, med exta bacon och ost. MUMS!

Det förstås min jobbarkompis, alias LCHF-killen Philip, som åt en lika dan tallrik, och han slängde minst halva brödet han med, och så förstås ingen pommes utan sallad...

I alla fall, hyrbilen såg ungefär ut så här: (LIIIIIITE vill ha då...)
Vet inte, men jag lyckades supa bort bilderna på själva bilen, så jag lånade en från audis hemsida... (men de tar nog inte illa upp för att jag gör lite extra reklam, hoppas jag... =)

Turbo-Diesel, ja, den drog inte mycket den inte...

och så härliga 6 växlar.

Nejmen den var riktigt trevlig... lite spaciga displayer och grejer...
hmm, och så kostar det lite förstås också...

Men jag kan inte hjälpa det, det verkligen en fin bil. Lagom stor, lagom stark kul motor, 6 växlar så drar den lite bränsle, och så diesel också, de drar ju ännu mindre än bensin eller etanolbilar förstås!
Ja ni, denna kanske jag skulle vilja ha... =)

Inga kommentarer: