torsdag 17 september 2009

Projekt Båtmotor

Projekt Båtmotor
Del 78
Hur gick det sedan då?
Ulf ger startskottet... (kul att han är tålmodig med mig och motorn...)
Nu ser man ut som en nolla... !!??? Men vad är det för fel??
Nu har vi kommit 200meter, varför börjar inte motorn
att hosta och frusta... och dö???
.....
.......
...............
YYYEEEEEEHHHAAAAAAA!!!
Båten planade direkt!!!
FY FXXXXXXN VAD KUL!!

HÅLL I ER... nu går det fort... säkert 15 knop...
För säkerthets skull åkte vi en bit, men vände för säkerhets
skull, man vill ju inte ro tillbaka från andra sidan sjön i flera timmar...
Resultat: LYCKAD TUR!!
Då var det bara dags att åka till bryggan och hämta syrrans lilla kille
Isak så han också får åka med...
OCH, tror ni motorn startar då....??????
ELLER???


NEHEPPP....



Efter 30 minuters dragande i en halvt fungerande
dragsnöre... (tack mamma som hämtade skiftnyckeln)...
NEJ, då hade jag haft nödstoppet urdraget...
ja, då blir bara motorn sur --- och JAG med....
Så jag tog hem motor-djäveln igen...
en gång till...
Oj vad kul... men måste erkänna, det sista var väl mitt fel, dra i snöret i 30minuter utan att ha tändstiften inkopplade. Ja inte var man Einstein i alla fall...

Och nyss provade jag motorn i garaget, typiskt, eländet startar ju på första draget, bara för att jag tog hem den... hmm, okej då, får väl vara lite glad då!
Ska visst bli varmare i helgen, vi kanske ska ta en tur ut runt sjön!

Inga kommentarer: