lördag 19 september 2009

Båttur igen... nu får jag väl ge mig...

Båttur igen... nu får jag väl ge mig...

Jodå, Ulf och jag åkte på en riktigt lång tur, ja sträcka alltså, inte så lång i tid.
Nya motorn gick så bra så, ett bra tag i alla fall.

Båten planade så fint idag, och vi åkte genom hela stora sjön nästan ända ned till de södra spetsen, så långt bort har jag aldrig varit när vi varit på sjön...

Skulle ha tagit en hel dag med förra motorn, men jag blev som vanligt lite skeptisk till motorn, så vi vågade inte riktigt stanna längst bort, utan körde tillbaka, typ 1/2 sträckan, eller mer, så vi inte hade så långt tillbaka till vår båtplats.

I alla fall, självklart så startade inte motorn när vi skulle iväg efter att ha softat en timme på vår badö. Där satt vi och solade och hade det bra.

SEDAN VAR DET BARA ATT RO... eller?

JAPP!!! Nästan i alla fall, vi rodde in till vassen och bytte till
mammas lilla 2 hästarsmotor... och den puttrade hem i alla fall...

Stora motorn (knäcka rygg) ligger alltså I båten...Skitsura motor

Fast innan det så hade vi trevligt en stund i sommar-

solen som infann sig! Och lite småvarmt i alla fall

Fantastiskt fint!
Another Ö... another sjö-bild...
Und noch ein mal eller hur stafavs det... =)
hehe, som jag misstänkte... som jag sa, så jag hade med mammas gamla 2 hästars båtmotor, och lyckades, faktiskt byta mitt ute på sjön, eller ja, vi rodde in i vassen i alla fall, och så puttrade vi långsamt hemåt, så vi slapp ro i 2 timmar i alla fall... =)

Summa sumarum - det var en mycket trevlig tur i alla fall. Fast nu har jag verkligen tröttnat på att meka med motorn. Den är inte pålitlig! Men det är mammas fjuttemotor, den går som en klocka, fast inte så fort förstås.
Ingen som vill köpa en gammal båtmotor?? (nästan helt bra..)

Inga kommentarer: