onsdag 11 augusti 2010

Upgrade, Simunlock och Jailbreak på min iPhone =)

Yeeehaaaa - Jipppiiii - upgraderade, min iPhone till OS 4.0.1,
Jailbreakade den och sedan låste upp SIM-kortet!
(Tack för att jag snodde bilden från någon, hittade den på Google)
Som ni ser på bilden nedan har jag "3" som operatör (det är en Telia köpt iPhone =)
Samt att om man kollar noga har jag även "Cydia" den alternativa appStoren =)
Om man sedan installerar ultrasn0w så kan man slippa SIM-låset =)
HEL NÖJD! Nu kan jag använda mitt Jobb-sim kort (operatören 3)
=)
För de som undrar lite hur man gör:
- uppgradera till firmware 4.0.1 (inte till den senaste 4.0.2, den stödjs inte .... än)
- Öppna safari, gå till sidan "jailbreakme.com"
- Välj jailbreak, och den är straxt jailbreakad...
- I cydia sök efter "ultrasn0w" med 0:a (siffran noll), installera för SIM-upplåsning
har hört att man skall ändra något ssh password också för att förhindra virus men det vet jag inte hur man gör (än).

Detta är min bakgrundsbild. Den föreställer
Elliot Bond...
med rätt att dricka mjölk

Inga kommentarer: