söndag 30 januari 2011

Rekordfet... nu är det bantningsdags...

Halloj, det här med barn var ju inte helt lyckat, då man helt enkelt inte orkat tänka på vikten det senaste året...
Så man har ju lagt på sig några kilon sista året, inge bra.
Nu är det dags för nya tag!
Har ju ett par kompisar som lyckats banta med GI/LCHF så nu tänkte jag prova lite själv. Förut har jag tränat och käkat GI mat och gått ned i vikt, men man måste vara äckligt konsekvent och inte käka några kolhydrater. För de finns i allt, och förstör effektivt bantningen.
Så i fredags tog jag fram Annikas kokbok (LCHF kokbok, riktigt bra!):
Kålpudding:

Blev så här gott (tyvärr så hade jag ingen osötad lingonsylt, men det har jag köpt idag... så nästa gång blir det ett par färre kolisar =)
Jo jag hade lite Cola Light till, det är väl i och för sig inte så nyttigt kanske, men gott. Och kanske triggar det insulinproduktionen, vem vet.
Till lunch gjorde angela korv, köttbullar och makaroner.
Själv fick jag gurka till istället för pastan...
och en överbliven biffIdag så gjorde jag Lasagne åt Jotte och Frugan...Fast till mig gjorde jag Ola Lauritzons GI-lasagne =) Mums, tyvärr så glömde jag att man inte skulle ha så mycket vätska till Squashen som man ska till lasagneplattorna, de suger ju åt sig, så det blev lite soppa, lite dåligt av mig, borde väl läst på lite bättre.Tog till och med och torkade ut squashskivorna med lite salt innan (helt i onödan.. ;-) men "soppan" var supergod i alla fall. Och hyfsat kolhydratfri!
Får vi se vad det blir för mer LCHF mat i veckan, men något kul ska det väl bli.
Fast de närmsta dagarna har jag och jobba på GI-lasagne(-soppan)
(Bilderna tagna med min iPhone 3GS 16GB =)

Inga kommentarer: