onsdag 8 april 2009

Puh... fått bilarna sålda =)

Halloj därute i cyberspace. Nu äntligen har jag fått min gamla fina bil såld... ... till mamma....
och så fick jag hennes bil på gården istället...

Jodå, jag skulle sälja den istället... och få pengarna för den som del-avbetalning för min gamla bil...
och visst, vi satte ut den på blocket, och ett par dagar senare, så faktiskt, vi sålde den...
Ja, de fick väl pruta en del, men så har det också varit lite rost på den tidigare, fast nu är den som ni ser lagad (bortslipad, rostskyddsmålad och överlackad)... .. (ja inte bilen utan rosten =)

Hm... var lite sugen på att ta bilen själv, en liten fin 1.6 liters pigg motor i mammas bil var det, och bra utväxling på växlarna också, helt sjukt, faktiskt bättre växlad än min nya volvo v50...
det är lite dåligt betyg för volvo, men de har visst bättrat sig på deras nya 2010-modeller som kommer snart... hm.. bättre sent än aldrig.
Undar om man kan byta ut sin 5 växlade låda mot en 6 växlad... det skulle lätt vara värt ett par tusingar, för det skulle man spara in på bensinförbrukningen i längden, flera gånger om...

I alla fall, det var skönt att slippa betala dubbla försäkringar etc..

Inga kommentarer: