söndag 29 mars 2009

TADA!! Lojdi Ojdi fixad! Trodde man inte!!

Idag blev jag sur på min gamla Audi A3a som jag sålt till mamma... var ju på väg att lämna in den igen för att jag inte kunde fixa upp tomgången själv på den, men tillslut lyckades jag!
Varför köpa ett nytt gasspjäll för 5000kr inkl montering, om man bara kan skruva isär lite och dra på en potentiometer lite för att trimma in tomgången på Audi A3 an, 1.6 liters motor...
Hehehe, jag fick isär skiten idag, efter många många timmars slit, så lyckades jag ta bort en hel massa "prylar"... (hoppas man kan få ihop allt igen :-) nejvars, borde inite vara omöjligt...

Såhär såg det ut under locket... inte alls som jag förväntat mig... mest mekanik... men var kan jag skruva då...
Tillslut förstod jag hur primitivt det var, och hur mycket finmekanik det var som styrde allt... jaja


Skruvade tillbaka allt, UTAN LOCKHELVETET... för att kunna trimma på plats...
Och först så blev det sämre... och sedan lite för högt, och tillslut, ja, ni fattar
PERFEKT förstås...

Såhär vackert blev det när man skruvade ihop motorn igen, och satte tillbaka alla snofsiga ljuddämpade plattor etc..

Pärlan är lagad, underredsbehandlad, och snygg...
och inte nog med det, nu går den som en klocka också...
Men mamma kommer bli glad =)

För ni kan ju inte neka till att den blänker... =) Hon har nog gjort ett bra köp, eller vad tror ni ;-)

Inga kommentarer: