onsdag 13 juli 2011

Skärgårdsidyllen i göteborgs skärgård

Hallå
idag var vi på en Ö i den göteborgska skärgårdsidyllen. på en liten ö, fullsmockad med hus. Åstol. vi åkte dit med skärgårdsfärja


Väldigt fint, o en charmig liten ö med trevliga och vänliga invånare.
de hade till och med en butik/post/säkertnåtmer
ett trevligt mysigt cafe
ett fiskrökeri-exklusiv restaurant
och så en gissning 70-80 hus...


Peter Harryson ska visst bo här på somrarna.
Inga bilar på den ön, men stora hus (de flesta med sjukt fin havsutsikt säker dyra), båthus o tjocksmock fullt med dyra båtar...


Vi kom från ön Tjörn där mina trevliga släktingar bor, där vi bott ett par dagar.
det är väldigt fin natur på Tjörn också:


men imorgom bär det av hemåt.
sökes:
Någon som har några mille över att donera till ingenjör som gärna vill köpa liten skärgårdslya???
...nehepp...
man kan ju drömma i alla fall...
---=== Posted using my iPhone-app :-) ===---

2 kommentarer:

Anonym sa...

trevligt att du gillade ön men måste rätta dig det bor inte några miljonärer här husen går inte för de priser du beskriver alls helt fel
en idyll men för alla verkligen för alla tråkigt att du har fått så fel uppgifter o du peter h cyklar inte !

BUBBEN sa...

Tack för rättningen, Jo, jag är nog en mästare på att överdriva lite... ska genast korrigera texten lite, nej, trodde nog inte att alla husen går för 7-10 miljoner. Men om jag skulle ha råd med 1 miljon så är det ganska avlägset med 3-4 också, eller vad de nu kan kosta. Och ön var helt fantastiskt fin. Jag önskar bara att jag själv hade ett litet hus i skärgården. Du har tur som äger ett av de fina husen på den fina ön.