söndag 15 maj 2011

Trädgårdsprojekt Agile Style

Är man yrkesskadad om man börjar jobba med huset enligt scrum/agile metod?



Jag började bygga på staketet nu i helgen och hann väl typ halva. Vi var barnvakt också, så man hann inte så mycket. Men jag började alltså med den viktigaste änden först (ut mot vägen där junior brukar springa rakt ut i gatan). Satte upp en stolpe, sågade till stolpe o bankade ner ankare o skruvade fast stolpen efter förborrning för bulten). Lite vattenpass så blev det hyfsat rakt. Jodå sen var det bara skruva upp den färdigköpta 2meters biten. Done-done. Kändes lite opraktiskt att måla 2 meter vitt... Så även jag har mina begränsningar. Men helt klar, dags för att börja sätta upp nästa 2m bit: mäta ut o sätta upp stolpe etc. Nästan lite kanbantänk.
Sen har jag o svågern skalat av gräsmattan lite också, för jag ha precis skruvat ihop en sandlåda.

Nu har jag stått i en dryg timme o diskat, o rensat avloppet på toan. Mycket att göra med huset. Sovdags (alldeles för sent, rackarns också, får bli kaffe imorgon).

---=== Posted using my iPhone-app :-) ===---

Inga kommentarer: