måndag 26 oktober 2009

Datordoktorn - Så lagade man Stefans dator...

Jahapp, mycket är på gång, men bloggar har jag inte orkat göra...
Men det ska snart komma nya inlägg.
Bland annat har jag försökt börja om med GI-mat / LCHF-mat.
Kommer snart bilder och kanske recept... om inte så spana in LCHF-pizzan bland mina äldre inlägg.

Idag så ringde min kompis Stefan och sa att hans dator tvärdött...
Jaha, en dator till som strular... Jo, kan man lite om datorer så får man laga alla kompisars datorer... uj så tråkigt, men vad gör man inte för sina kompisar.
Nu använder ju Stefan sin dator varje dag, så jag förstår ju hur beroende han är av den, så det var ju bara ta hit honom och datorn.
I alla fall, fick skruva isät hela hans dator totalt, och sedan testa vad som var fel.
Och ett tag trodde jag att det var processorn, men efter att ha testat med mitt nätagg och alla andra prylar i hans dator bortkopplade förutom CPU, moderkort och minne, så startade den med nätagget från min andra dator... jahapp, nätagget alltså, trodde jag inte, men men.
Som tur var så hade jag ett 300W nätagg över liggande som han fick nästan gratis.
Vips var datorn lagad på 2 timmars slit. Skönt att det gick så snabbt.
Och hoppas Mr Stefan blev nöjd oxå, skulle gissa det... =)

3 kommentarer:

Malin sa...

All hail the DATOR-GUD! Datorn funkar fint nu, jag har sett det med egna ögon...(Eller hur?! Vems ögon skulle jag annars se med)

Stefan sa...

Excellent jobb utfört av "mini gud". Nu fungerar datorn perfekt igen, lite högljud kanske men den funkar ju för en billig slant. Tack så mycket.

BUBBEN sa...

Säg till om du vill att jag ska montera in en annat nätagg åt dig =) inga problem.
Jo det var skönt att hitta felet...